Az évek óta felfelé ívelő gazdaság idilli összképét mázsás meteoritként zúzta szét a koronavírus, és alakított át a viszonyokat szinte egyik napról a másikra. Valósággal földbe állt többek között a turizmus és vendéglátás ágazata, ugyanakkor a csomagküldéskiszállítás és áruszállítás területén alig győzik kapacitással a megrendelések teljesítését.

Cikkünk pontosan a házhozszállítás, kiszállítás és fuvarozás piacára újonnan belépő, illetve a szektorban már régi motorosnak számító vállalkozóknak és döntéshozóknak íródott. Számukra ugyanis egyenesen a hatékonyabb működésen keresztül a stabil piaci helyzet elfoglalásával kecsegtet a leírtak alkalmazása.

Szót fogunk ejteni az átalakulófélben lévő fogyasztói igényekről, a zökkenőmentes kiszolgáláshoz elengedhetetlen szempontokról, valamint az áruszállítással foglalkozó tudatos vállalkozások elengedhetetlen eszközéről.

 

Változóban lévő piaci igények a koronavírus árnyékában

Vállalkozói szempontból kiemelten fontos pontosan értelmezni azokat a változásokat, amelyek a koronavírus következtében már végbementek, illetve a közeljövőben prognosztizálhatók a piacon. A kialakult helyzet alapos elemzése, valamint a helyes következtetések levonása teremthet lehetőséget a helyes döntések meghozatalára.

Szóval mi történt az elmúlt hetekben? A járvány terjedésének kordában tartása végett központi intézkedések kerültek bevezetésre az otthonról való kijárás szabályozásáról, a boltok, üzletek és vendéglátóhelyek nyitva tartási idejéről, továbbá a közösségi és társas érintkezések minimalizálásáról.

A lakosság jelentős hányada a „maradj otthon” üzenetnek megfelelően az idejének nagy részét a négy fal között tölti, sokan dolgoznak home office-ból, miközben az állami oktatás is online történik. Az élet persze nem állt meg, csak a mindennapok változtak meg drasztikusan.

A termelés szerencsére továbbra is zajlik, a kereskedelem sem állt meg, vagyis ha csökkentett kapacitással is, de működik a gazdaság. A szabadon felhasználható tőke sem tűnt el a piacról, mindössze az elköltésének a módja szorult korlátok közé. Egyes termékek és szolgáltatások iránt gyakorlatilag egyik napról a másikra szűnt meg a kereslet, máshol viszont rekordokat dönt a forgalom.

Utóbbit tapasztalhatják a kiszállítással, csomagküldéssel és fuvarozással foglalkozó cégek. Náluk most nem az ügyfélszerzés vagy a forgalomgenerálás a feladat, sokkal inkább a megugró kereslet kiszolgálásának édes terhét tapasztalják. Aki tehát most invesztál a hatékonyságot támogató fejlesztésekbe, komoly profitra tehet szert.

 

Megoldásért kiáltó problémák az áruszállítás terén

Egy a Dotcom által készített kutatás alapján az online vásárlók 67%-a hajlandó volna több pénzt fizetni az aznapi szállításért határidős vásárlásoknál, vagy például házassági évfordulónál. Még inkább beszédes adat, hogy a válaszadók 47%-a nem sürgős vásárlások során is többet áldozna egy aznapi szállításért.

Mit érdemes kiolvasni ebből a statisztikából? A fogyasztók normál körülmények között sem szeretnek várni, a gyors kiszállításért pedig a pénztárcájukat is jobban kinyitják. Egész nap otthon ülve, a négy fal közé szorítva pedig még inkább hiánycikknek bizonyulhat a türelem.

Kiszállítással és csomagküldéssel foglalkozva neked tehát erőteljes fókuszt kell helyezned a gyorsaságra. A jó hír az, hogy ezt kevés piaci szereplő csinálja jól. Ez lehetőséget teremt a számodra, ugyanakkor az elméletnél jóval nehezebb lesz a gyakorlati megvalósítás.

A kulcskérdést a minél hatékonyabb működés fogja jelenteni, aminek az alapvető elemeit részletesebben is megnézzük a következő bekezdésben.

 

Milyen formában jelentkezik a hatékonyság egy futárcég esetében?

A munkaerő termelékenysége, időben lebonyolított árufelvétel és kiszállítás, a fuvaronként elkönyvelt átlagos bevétel, üzemanyag hatékonyság, fenntartási költségek, az előre meghatározott kilométereken kívül megtett út hossza, illetve a sérülések elkerülése.

Tényezők, amelyekre a legnagyobb hangsúlyt érdemes fektetned. A cél egységnyi időn belül a lehető legtöbb fuvar teljesítése, természetesen a közlekedési szabályok betartása mellett. Ezt a mondatot kellene bekeretezve a falra akasztani minden egyes áruszállítással foglalkozó cég központi irodájában. A rendszer csúcsra járatásához pedig azokat a változókat érdemes górcső alá venni, ahol a célként kitűzött maximális hatékonyság sérülhet.

Elengedhetetlen például a rendelkezésre álló járművek megfelelő műszaki állapota. Csakis a korszerű, rendszeresen karbantartott, és hiba nélkül teljesítő autókkal lehet ugyanis tartósan hozni az eredményeket.

Mivel a mai gépjárművek még nem önjárók, ezért a sofőrök teljesítményén is sok múlik. A munkatársak felvételekor érdemes tehát szűrésnek alávetni a jelölteket, és csakis a kellően felkészült, precíz és megbízható gépkocsivezetőkkel szerződést kötni.

A sofőrök mellett a háttértámogatásért felelős csapaton is sok múlik. A nyomás alatt is jól teljesítő, megfelelő szervező és problémamegoldó vénával ellátott kollégák munkavégzéséhez biztosítani kell a technikai hátteret is, hogy a teljesítés semmiképp ne kerüljön veszélybe.

Ha ezt a három területet sikerül kipipálni azzal még nem értük el a célt. Akad ugyanis néhány olyan kérdés, amelyekre mindenképpen válasz kell találni. Például milyen módon működjön a kapcsolattartás a vezetők és a diszpécserek között?

Hogyan lehet pontosan nyomon követni a fuvarok státuszát? Miként tudod folyamatosan monitorozni az autók tartózkodási helyét? Hogy lehet az aktuális fuvarhoz legközelebb járó autót megbízni a soron következő munkával? Mennyire lehet minimalizálni a munka közben felhasznált üzemanyag mennyiségét?

Amennyiben kellő alapossággal dolgozod ki a válaszaidat a felsorolt kérdésekre, valószínűleg a Te válaszaid is egyazon irányba mutatnak. Merthogy csakis a kellően optimalizált rendszer segítségével tartható fenn manapság az eredményes munkavégzés.

 

Rendszer nélkül ma már elképzelhetetlen a tartósan eredményes működés

Iparágtól és cégmérettől függetlenül is elengedhetetlen a munkát hatékonyan támogató rendszerek alkalmazása. Áruszállítással foglalkozó vállalkozások esetében pedig egyenesen nélkülözhetetlen kellék az ügymenetet támogató szoftver.

Milyen elvárásokat lehet támasztani manapság a kiszállítók, illetve futárszolgálatok munkáját támogató rendszerrel szemben? Mindenekelőtt lényeges a könnyű kezelést biztosító, felhasználóbarát felület. Legyen egyszerű a platformon történő eligazodás a sofőröknek, a front office munkatársaknak, diszpécsereknek és minden egyéb érintettnek.

Szintén sarkalatos pontnak számít a többféle eszközről való elérés lehetősége. Tehát a flottakezelést segítő szoftver legyen elérhető asztali számítógépről, laptopról, tabletről és okostelefonról is, kibővítve ezáltal a felhasználási lehetőségeket.

Mindezek mellett szintén sokat nyom a latban a személyre szabhatóság. Minél inkább a céges flotta méreteihez, szerkezetéhez, valamint a vállalt munkák specifikus változóihoz lehet igazítani az alkalmazott platformot, annál látványosabban tud megmutatkozni a hasznossága.

 

A hatékony szállítmányozáshoz nélkülözhetetlen funkciók egyetlen integrált platformon

Megalkottuk, leteszteltük, és ügyfeleinkkel együttműködve tökéletesítettük azt a felületet, amivel könnyedén menedzselhető a céges gépjárműflotta. Nézzük meg alaposabban is, miként jelentkezik az alapnyomkövetés.hu és hola.hu rendszer hozzáadott értéke.

Először is bármikor nyomon lehet követni az autók tartózkodási helyét. Ehhez pedig nem muszáj laptopnál ülnöd, mert a telepített alkalmazást okostelefonról, illetve tabletről is könnyedén elérheted. Vagyis a feltételek adottak a gyors reagáláshoz, a bejövő munkához pedig a legközelebbi autót lehet küldeni.

A munkával kapcsolatos adminisztráció mostantól egyetlen felületen keresztül is megoldható. Legyen szó akár az áfa visszaigényléséről, riportok generálásáról PDF vagy Excel formátumban, vagy akár a teljesített útvonalakkal kapcsolatos nyilvántartásokról, minden egyszerűbbé válik.

Lehetőség van az úgynevezett sofőrazonosítás modul használatára is. Ezáltal csakis az arra jogosult használhatja a céges autókat, az esetleges hatósági bírságok érkezésekor pedig nem lesz helye mellébeszélésnek, hiszen minden előzmény visszanézhető. A magán célokra történő használatot továbbá külön is lehet választani sofőrönként, ezáltal sokkal pontosabb kimutatásokat tudsz készíteni a hatékonyságról.

A felületen elérhető egy riasztás küldő funkció is. Amikor gyorshajtás történik, vagy az akkumulátor épp lemerülne, akkor szól a várható veszélyről. Ennek köszönhetően még időben meg tudod tenni a szükséges intézkedéseket, és el tudod kerülni a nagyobb károkat.

Mindezek mellett akár minden sofőr monitorozni tudja a saját maga által vezetett járművet. Ennek köszönhetően lényegesen egyszerűbb lesz az elszámolás feladata, és nem kell indokolatlanul sokat bajlódni az adminisztrációval.

 

Konklúzió

A maximális hatékonysággal működő kiszállítók és csomagküldők komoly piaci előnyre tehetnek szert a jelenlegi zűrzavaros körülmények között. Igyekszünk segíteni abban, hogy a Te vállalkozásod is a lehetőségekkel ügyesen sáfárkodó cégek között lehessen.

Ennek érdekében az alapnyomkovetes.hu és a hola.hu egy hónapos ingyenes kipróbálási lehetőséget biztosítunk a számodra. Amennyiben a szoftver használata beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor a próba időszak lejártával szabadon dönthetsz a folytatásról. Külön könnyítést jelenthet a bérleti konstrukció választása, valamint a szerződés fennállásáig örökös garancia.